Известие

Collapse
No announcement yet.

Някой знае ли къде се намира: the camshaft position sensor

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от 50 cent Покажи съобщение
    Ами не ми звуяи много трудно. Какъв трябва да е сигнала и как се проверява? Каква програма ще ми препоръчаш?
    Ей за тва говорим Всеки търси програмка и мисли, че тва е всички работим с някви програмки и кабелчета за по 40 лв. Трябва ти осцилоскоп. Трябва да мериш сигнала по време и да синхронизираш с датчика на кол. вал. Обикновено двуканален осцилоскоп върши работа. Закачаш на двата датчика и следиш сигналите от двата трябва да са в един и същ момент. Ако единия пропуска веднъж на няколко оборота или през един оборот или изобщо няма сигнал го сменяш. А по синхронизацията можеш да разбереш дали ъгъла на запалване е точно когато трябва. Примерно имаш големи амплитудни разлики в аванса при диагностика да речем на празен ход и всичко друго е проверено тази синхронизация може да ти подскаже например дали зацепването е правилно до някъде. Така можеш да провериш дали аванса който ти го дава на диагностика е верен също дали началната фаза на впръскване е точно в момента в който трябва. От данните на тези два сензор ЕКУ-то подава в определен момент искра също начало и край на впръскването за определен цикъл или такт в зависимост какво е ЕКУ-то и спецификата му на действие. Освен тези неща можеш да разбереш още много други само от едно измерване

    Това което ти написах е една малка част от работата и знанията на диагностика в един сервиз. Има още поне 100-тина главни неща които трябва да прочетеш и да разсъждаваш върху тях.

    За да се научиш да правиш диагностика най-важно е да научиш как работи ДВГ и как функционират различните видове управления на двигателите. Всеки един модел Мотроник дори от една и съща серия да речем от БОШ си има специфика на работния алгоритъм.
    Last edited by oem; d.m.y г., 16:37.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
      Ей за тва говорим Всеки търси програмка и мисли, че тва е всички работим с някви програмки и кабелчета за по 40 лв. Трябва ти осцилоскоп. Трябва да мериш сигнала по време и да синхронизираш с датчика на кол. вал. Обикновено двуканален осцилоскоп върши работа. Закачаш на двата датчика и следиш сигналите от двата трябва да са в един и същ момент. Ако единия пропуска веднъж на няколко оборота или през един оборот или изобщо няма сигнал го сменяш. А по синхронизацията можеш да разбереш дали ъгъла на запалване е точно когато трябва. Примерно имаш големи амплитудни разлики в аванса при диагностика да речем на празен ход и всичко друго е проверено тази синхронизация може да ти подскаже например дали зацепването е правилно до някъде. Така можеш да провериш дали аванса който ти го дава на диагностика е верен също дали началната фаза на впръскване е точно в момента в който трябва. От данните на тези два сензор ЕКУ-то подава в определен момент искра също начало и край на впръскването за определен цикъл или такт в зависимост какво е ЕКУ-то и спецификата му на действие. Освен тези неща можеш да разбереш още много други само от едно измерване

      Това което ти написах е една малка част от работата и знанията на диагностика в един сервиз. Има още поне 100-тина главни неща които трябва да прочетеш и да разсъждаваш върху тях.

      За да се научиш да правиш диагностика най-важно е да научиш как работи ДВГ и как функционират различните видове управления на двигателите. Всеки един модел Мотроник дори от една и съща серия да речем от БОШ си има специфика на работния алгоритъм.
      Лекциика а
      Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
      Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
      Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

      Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
        Ей за тва говорим Всеки търси програмка и мисли, че тва е всички работим с някви програмки и кабелчета за по 40 лв. Трябва ти осцилоскоп. Трябва да мериш сигнала по време и да синхронизираш с датчика на кол. вал. Обикновено двуканален осцилоскоп върши работа. Закачаш на двата датчика и следиш сигналите от двата трябва да са в един и същ момент. Ако единия пропуска веднъж на няколко оборота или през един оборот или изобщо няма сигнал го сменяш. А по синхронизацията можеш да разбереш дали ъгъла на запалване е точно когато трябва. Примерно имаш големи амплитудни разлики в аванса при диагностика да речем на празен ход и всичко друго е проверено тази синхронизация може да ти подскаже например дали зацепването е правилно до някъде. Така можеш да провериш дали аванса който ти го дава на диагностика е верен също дали началната фаза на впръскване е точно в момента в който трябва. От данните на тези два сензор ЕКУ-то подава в определен момент искра също начало и край на впръскването за определен цикъл или такт в зависимост какво е ЕКУ-то и спецификата му на действие. Освен тези неща можеш да разбереш още много други само от едно измерване

        Това което ти написах е една малка част от работата и знанията на диагностика в един сервиз. Има още поне 100-тина главни неща които трябва да прочетеш и да разсъждаваш върху тях.

        За да се научиш да правиш диагностика най-важно е да научиш как работи ДВГ и как функционират различните видове управления на двигателите. Всеки един модел Мотроник дори от една и съща серия да речем от БОШ си има специфика на работния алгоритъм.
        Като изключим това, че нямам осцилоскоп всичко друго разбрах. Явно не съм толкова прост за колкото ме мислиш колега. Сега вече и като реша да я закарам на майстор ще знам какво да гледам дали го прави защото повечето ще я закачат на някоя подобна на моята програма и ще ми кажат: дава ти грешка в датчика. Дай 250 лв и ти го сменям.
        Други въпросчета. Като хвана и почистя буксата и ако се оправи, трябва ли да се синхронизират пак двата датчика или екуто ще си го направи автоматично?Осцилоскопа ли ги синхронизира? Трябва ли да направя друго?
        Peugeot 607 2.7 HDI 204 hp
        EX: Alfa Romeo 156 1.8 TS 144 hp ГИ
        EX: Alfa Romeo 146 1.6 Boxer

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от 50 cent Покажи съобщение
          Като изключим това, че нямам осцилоскоп всичко друго разбрах. Явно не съм толкова прост за колкото ме мислиш колега. Сега вече и като реша да я закарам на майстор ще знам какво да гледам дали го прави защото повечето ще я закачат на някоя подобна на моята програма и ще ми кажат: дава ти грешка в датчика. Дай 250 лв и ти го сменям.
          Други въпросчета. Като хвана и почистя буксата и ако се оправи, трябва ли да се синхронизират пак двата датчика или екуто ще си го направи автоматично?Осцилоскопа ли ги синхронизира? Трябва ли да направя друго?
          Сами се синхронизират,демек ЕКУ-то ги хваща ако има разлика в показанията.Същата процедура може да се направи и без осцилоскоп,с един доста по прост уред
          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

          Comment


          • #20
            Със светодиода бас ловя, че има проблеми които няма как да ги хванеш с него.

            ДО 50 cent: изобщо не те мисля за прост или когото и да било от друг от тоя форум. Ти сам трябва да си направиш изводите какъв си. Ето, че и не знаеш дори що за уред е осцилоскопа Но остави го него. Не знаеш и как работят тези датчици и защо изобщо са там.

            Исках просто да ти дам да разбереш, че не може всеки да си прави диагностика в гаража и да разбереш къде е разликата между теб и техника в добрия сервиз. Нека всеки си разбира от работата и да си гледа това което си знае. Всяка жабка трябва да си знае гьола според мен
            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
              Със светодиода бас ловя, че има проблеми които няма как да ги хванеш с него.

              ДО 50 cent: изобщо не те мисля за прост или когото и да било от друг от тоя форум. Ти сам трябва да си направиш изводите какъв си. Ето, че и не знаеш дори що за уред е осцилоскопа Но остави го него. Не знаеш и как работят тези датчици и защо изобщо са там.

              Исках просто да ти дам да разбереш, че не може всеки да си прави диагностика в гаража и да разбереш къде е разликата между теб и техника в добрия сервиз. Нека всеки си разбира от работата и да си гледа това което си знае. Всяка жабка трябва да си знае гьола според мен
              Знам бе батьо,за синхронизацията никакъв шанс с диода,но за прецакан датчик,си го хваща няма проблем
              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                Със светодиода бас ловя, че има проблеми които няма как да ги хванеш с него.

                ДО 50 cent: изобщо не те мисля за прост или когото и да било от друг от тоя форум. Ти сам трябва да си направиш изводите какъв си. Ето, че и не знаеш дори що за уред е осцилоскопа Но остави го него. Не знаеш и как работят тези датчици и защо изобщо са там.

                Исках просто да ти дам да разбереш, че не може всеки да си прави диагностика в гаража и да разбереш къде е разликата между теб и техника в добрия сервиз. Нека всеки си разбира от работата и да си гледа това което си знае. Всяка жабка трябва да си знае гьола според мен
                Приятел още си спомням времето когато започна да си пускаш първите теми в този форум. Май си забравил как питаше възможно най-тъпите въпроси от сорта на "Къде е дръжката на задната врата на Алфа 156?". Сега като имаш познания част от които предполагам благодарение на този форум изведнъж ти порасна работата. Нека ти припомня, че форумите са за обсъждане на проблеми и обмяна на информация. Ако не ти се споделя тази информация просто недей. За щастие все още има от старите пушки като Мъри и някои други които са готови да помогнат и да обяснят.
                П.С. Ходенето на майстор при мен е последния вариант защото едно на ръка, че съм си изстрадал от разбирачи и друго, че познанията и опита ми по Алфа Ромео и ремонтите по нея не са чак толкова бедни колкото си мислиш. Обичам да се уча и да човъркам, но ми е по-скоро хоби. Нямам достатъчно време да се занимавам като нещо повече.
                Peugeot 607 2.7 HDI 204 hp
                EX: Alfa Romeo 156 1.8 TS 144 hp ГИ
                EX: Alfa Romeo 146 1.6 Boxer

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от 50 cent Покажи съобщение
                  Приятел още си спомням времето когато започна да си пускаш първите теми в този форум. Май си забравил как питаше възможно най-тъпите въпроси от сорта на "Къде е дръжката на задната врата на Алфа 156?". Сега като имаш познания част от които предполагам благодарение на този форум изведнъж ти порасна работата. Нека ти припомня, че форумите са за обсъждане на проблеми и обмяна на информация. Ако не ти се споделя тази информация просто недей. За щастие все още има от старите пушки като Мъри и някои други които са готови да помогнат и да обяснят.
                  П.С. Ходенето на майстор при мен е последния вариант защото едно на ръка, че съм си изстрадал от разбирачи и друго, че познанията и опита ми по Алфа Ромео и ремонтите по нея не са чак толкова бедни колкото си мислиш. Обичам да се уча и да човъркам, но ми е по-скоро хоби. Нямам достатъчно време да се занимавам като нещо повече.
                  Ники също винаги е искал да помогне,просто понякога езика му е такъв.
                  Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                  Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                  Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                  Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                    Ники също винаги е искал да помогне,просто понякога езика му е такъв.
                    Да разбирам, но не беше толкова отворен когато питаше къде е пробката за източване на маслото или кое е катализатора.
                    Peugeot 607 2.7 HDI 204 hp
                    EX: Alfa Romeo 156 1.8 TS 144 hp ГИ
                    EX: Alfa Romeo 146 1.6 Boxer

                    Comment


                    • #25
                      Така е. И ти не си знаел азбуката като си се родил. Мисля, че достатъчно ти помогнах по проблема. Ако още си на мнение, че всичко се научава от форума от тук на сетне ползвай търсачката. Може би ще намериш точната процедура по твоя проблем.
                      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от 50 cent Покажи съобщение
                        Да разбирам, но не беше толкова отворен когато питаше къде е пробката за източване на маслото или кое е катализатора.
                        Човек се учи докато е жив,имаме още много да учиме,аз поне си го признавам,а не като някои хора дето са родени научени,и знаят всичко
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                          Така е. И ти не си знаел азбуката като си се родил. Мисля, че достатъчно ти помогнах по проблема. Ако още си на мнение, че всичко се научава от форума от тук на сетне ползвай търсачката. Може би ще намериш точната процедура по твоя проблем.
                          Да не съм я знаел и точно за това никога не съм се държал с хората сякаш цял живот съм я знаел. Наистина много ми помогна въпреки тъпото ти отношение и за това ти благодаря. Никога не съм бил на мнение, че ще науча всичко във форума, но определено ми е от помощ, а мнения от сорта на ползвай търсачката или отиди на майстор не са от полза на никой. От достатъчно дълго време съм във форума за да потърся в търсачката преди да пусна тема. Явно не съм намерил достатъчно инфо за да пиша нова тема.
                          Към Мъро: днес отворих въпросния куплунг, но беше перфектно чист. Натиснах малко клемите (до колкото е възможно) и скоро ще я закача пак на компа да видим как е. Сещаш ли се за някоя друга хитринка?
                          Peugeot 607 2.7 HDI 204 hp
                          EX: Alfa Romeo 156 1.8 TS 144 hp ГИ
                          EX: Alfa Romeo 146 1.6 Boxer

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от 50 cent Покажи съобщение
                            Да не съм я знаел и точно за това никога не съм се държал с хората сякаш цял живот съм я знаел. Наистина много ми помогна въпреки тъпото ти отношение и за това ти благодаря. Никога не съм бил на мнение, че ще науча всичко във форума, но определено ми е от помощ, а мнения от сорта на ползвай търсачката или отиди на майстор не са от полза на никой. От достатъчно дълго време съм във форума за да потърся в търсачката преди да пусна тема. Явно не съм намерил достатъчно инфо за да пиша нова тема.
                            Към Мъро: днес отворих въпросния куплунг, но беше перфектно чист. Натиснах малко клемите (до колкото е възможно) и скоро ще я закача пак на компа да видим как е. Сещаш ли се за някоя друга хитринка?
                            А грешката постоянна ли е,демек триеш я и веднага пак се появява,ако е така,може да провериш дали на контакт на 1 и 3 пин на куплунга от ЕКУ-то идват 5 волта.1 пин е маса а 3 пин е +5 волта.
                            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                              А грешката постоянна ли е,демек триеш я и веднага пак се появява,ако е така,може да провериш дали на контакт на 1 и 3 пин на куплунга от ЕКУ-то идват 5 волта.1 пин е маса а 3 пин е +5 волта.
                              Да постоянно се появява. Ще проверя тия дни и ще пиша, че сега не е в мен компютъра. Мерси брат.
                              Peugeot 607 2.7 HDI 204 hp
                              EX: Alfa Romeo 156 1.8 TS 144 hp ГИ
                              EX: Alfa Romeo 146 1.6 Boxer

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от 50 cent Покажи съобщение
                                Да не съм я знаел и точно за това никога не съм се държал с хората сякаш цял живот съм я знаел. Наистина много ми помогна въпреки тъпото ти отношение и за това ти благодаря. Никога не съм бил на мнение, че ще науча всичко във форума, но определено ми е от помощ, а мнения от сорта на ползвай търсачката или отиди на майстор не са от полза на никой. От достатъчно дълго време съм във форума за да потърся в търсачката преди да пусна тема. Явно не съм намерил достатъчно инфо за да пиша нова тема.
                                Към Мъро: днес отворих въпросния куплунг, но беше перфектно чист. Натиснах малко клемите (до колкото е възможно) и скоро ще я закача пак на компа да видим как е. Сещаш ли се за някоя друга хитринка?
                                Както и да е. Провери дали идва напрежението от ЕКУ-то. Ако идва махни капака на ангренажа и провери за протрит кабел на датчика. Често срещано е това кабела да опира в ремъка и да се протрие. Няма нужда от други тестове. Следващото е смяна на датчика.
                                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                                Comment

                                Working...
                                X